مراحل فرایند تصمیم گیری خرید مصرف کننده

مراحل فرایند تصمیم گیری خرید مصرف کننده

مراحل فرایند تصمیم گیری خرید مصرف کننده

5-رفتار پس از خرید
پس از خرید فراورده یا محصول، مصرف کننده آن را با انتظارات و توقعات خویش مقایسه می کند. او ممکن است راضی یا ناراضی باشد.

مراحل فرایند تصمیم گیری خرید مصرف کننده

5-رفتار پس از خرید
پس از خرید فراورده یا محصول، مصرف کننده آن را با انتظارات و توقعات خویش مقایسه می کند. او ممکن است راضی یا ناراضی باشد. اگر ناراضی باشد، بازاریاب باید بررسی کند که آیا این عدم رضایت ناشی از نامناسب بودن فراورده است یا بالا بودن توقعات مصرف کننده. نامناسب بودن فراورده ممکن است تغییر شکل و طرح آن را الزامی سازد. توقعات زیاده از حد مصرف کننده نیز جای بحث دارد. شایعه مبالغه در تبلیغات و آگهی شرکت یا خود فروشنده چنین توقعاتی رابه وجود آورده باشد.
در اغلب موارد، مصرف کننده با دو یا چند گزینه جالب و گیرا روبه رو می شود؛
مثلا شما یخچال ارج یا آزمایش و تلویزیون سونی یا ناسیونال هر یک را که بخرید، باز ممکن است از خود بپرسید آیا بهتر نبود دیگری را انتخاب می کردم. این نوع احساس، تنش روانی بعد از خرید را ایجاد می کند که «ناسازگاری ادراکی» نامیده می شود.

شرکت توسعه و مدیریت پارسیان زرین (ably.ir)
167

نظرات یا سوالات خودرا با ما درمیان بگذارید

0912 097 5516 :شماره تماس
0713 625 1757 :شماره تماس